Ispis
Hitova: 124

 

 

 

INTERVJU S KNJIŽNIČARKOM LJILJANOM RADOVEČKI  I PROFESORICOM GLAZBENE  KULTURE LANOM ZLATAR PRAVICA O MJUZIKLU  VUKOMEREČKA ČAROLIJA

 

 

„ Zašušti lišće vukomerečkog hrasta ,

 

a u knjižničarkinoj glavi mjuzikl nasta...“

       

   

 Možemo li ovim stihovima započeti intervju? Otkud ideja za mjuzikl?

 

Knjižničarka: Zašto ne? Početak je poznat i pripada slikovnici  Zaljubljena Žirka Nemirka koja još nije ugledala „svjetlo vukomerečkog dana“.

 

Naime, slikovnica  Zaljubljena Žirka Nemirka, nastavak je priče Školski dani Žirke Nemirke,  a obje govore o školskim ekodogađajima.

Glavni lik Žirka upoznaje šarmantnog vjeverića Uška i u drugoj slikovnici opisano je kako su se upoznali,  zavoljeli i u dvoje promatrali školu i događanja oko nje.

 

Bio je završen i tekst tj. igrokaz za promociju slikovnice kada je stiglo neočekivano pitanje kolegice Lane: „ Kada ste već napisali slikovnicu, možete li i mjuzikl?“

 

Pitanje je postalo izazov i pobudilo svu moju literarnost i maštu. Zaboravila sam slikovnicu i posvetila se mjuziklu. Nije me vodila samo inspiracija nego i „glazbena ptičica“, kolegica Lana, koja je pozorno čitala svaki djelić moga napisanoga teksta te me učila kako mjuzikl treba izgledati i zvučati.

 

Punih mjesec dana izmjenjivale smo tekstove, ideje, pjevale i smišljale zajedno. Pri tome sam imala u vidu da učenici nisu profesionalci i da uloge moraju biti karakterne tj. da su napisane prema osobnosti učenika. Melodije smo birale zajedno,  malo dramskog klasika (iz filma Prodavačica ljubičica)  protkanog živahnim, modernim zvucima (pjesma Život nije siv i Uhvati ritam).

 

I tako je nastao mjuzikl „Vukomerečka čarolija“...

 

Koliko zapravo glazbeni dio u mjuziklu doprinese općem doživljaju priče?

 

Profesorica Lana:

 

Kako bi se emocije i doživljaji što bolje prenijeli, riječi ponekad nisu dovoljne.

 

Song ide kada su riječi preslabe za prijenos emocija na sceni.

 

U našem  mjuziklu  se to lijepo vidi kod glavnih likova vjeverice Žirke i vjeverića Uška jer njihov song  živahno, simpatično, ali i emotivno prenosi ljubavnu poruku.

 

Pjevanje glavnog lika, uz tihu pratnju flaute, pobuđuje u nama sva čuvstva, naprosto nas glazba miluje i stvara onaj pravi dramatični ugođaj.

 

Mjuzikl je složena scensko-glazbena izvedba. Jeste li potražili pomoć?

 

Knjižničarka:

 

Pripremajući promociju druge slikovnice  Zaljubljena Žirka Nemirka, bila sam sigurna da mi gospođa  Danijela Totić, voditeljica Kazališta  Budilica, može pomoći.

 

I u ovoj prilici zamolila sam gospođu Danijelu da pomogne učenicima oko glume,  kako bi zvučali opušteno i prirodno.

 

Međutim, gospođa Danijela nam je pomogla u svim segmentima rada, izvan svih naših očekivanja,  gluma, scenografija, kostimografija, rekviziti. Savjetovala nas je i vodila kroz cijelu organizaciju mjuzikla. S njom smo ostvarili prekrasnu suradnju i ovom prilikom joj se zahvaljujem. Zahvalila bih se i gospodinu (tati  Fioliću) kao vanjskom suradniku naše škole. Savjetima nam je pomogao oko tehničke opreme tj. da mjuzikl bolje i kvalitetnije zvuči u školskom prostoru.

 

Je li Vam audicija pomogla u odabiru glumaca i pjevača?

 

Profesorica Lana:

 

Audicija je bila neočekivano lijep i zanimljiv događaj u našoj školi. Učenici su uživali u različitosti interpretacija pažljivo slušajući i uvažavajući jedni druge. Roditelji su također bili prisutni, pohvalili događaj i raspitivali se ima li njihovo dijete šanse da nastupa u mjuziklu? Predlagali su da audicija traje više dana, kako bi mogli svi pokazati što znaju.

 

Na audiciji smo potvrdili razmišljanja da učenica  Patricija Žižak može biti voditeljica mjuzikla,  a Kristijan Čarapina glumac – Zekan.

 

Ima li u našoj školi talentiranih učenika za takvu vrstu glazbene i scenske umjetnosti?

 

Knjižničarka:

 

Naravno da ima, ali talent nije dovoljan. Ako učenik ne dolazi redovito na probe, ne nauči tekst, ne sluša i ne upija što mu savjetujemo na probama (kako izgovarati ili pjevati tekst, kako se ponašati na sceni), talent je zanemaren i potisnut.

 

Svi naši učenici – sudionici su marljivi, vrijedni i rado uče.

 

Jeste li zadovoljni izvedbom zbora i kako su učenice prihvatile ovakav način pjevanja?

 

Profesorica Lana:

 

Zaista su me ugodno iznenadili svojim entuzijazmom i brzinom kojom su sve naučili. Zbor u ovom mjuziklu, a i inače u mjuziklima, ima posebnu i zahtjevnu ulogu. U „Vukomerečkoj čaroliji“ on predstavlja šumu i ima ulogu pripovjedača koji na neki način objašnjava i komentira događaje u šumi. To je puno zahtjevnije od klasične uloge zbora na školskim priredbama gdje zbor nastupa samo s nekoliko pjesama koje se najavljuju i nakon kojih ide pljesak publike. U mjuziklu svaki zboraš mora biti izrazito koncentriran i točno znati kad ide koja pjesma, koji pokret i koji zvuk. Iako nije svima od početka bilo jasno kako ćemo sve uskladiti, kad su počele probe s glumcima, sve je sjelo na svoje mjesto, a zboraši su oduševljeni mjuziklom i odabranim pjesmama koje su po žanru zapravo vrlo bliske onoj vrsti glazbe koju i inače slušaju.

 

Tko je od učitelja sve sudjelovao u stvaranju mjuzikla?

 

Knjižničarka:

 

Ovo je lijepa prilika  u kojoj zahvaljujem kolegici Lidiji Zagotta koja je s nama proživljavala sve probe,  pomagala u odabiru glumaca i trudila se dati sve od sebe. Kolegici Mariji Vidaković, izuzetno dragoj i plesno talentiranoj učiteljici ( možda jednog dana zapleše i s učenicama viših razreda) te kolegici Tanji Haber za kreativne kulise.

 

Možda na kraju ipak trebam zahvaliti kolegici Lani jer me povela, tamo gdje nisam ni znala da mogu doći,  u svijet vukomerečke, glazbeno, plesne čarolije...

 

Što vama znači ovaj mjuzikl i kome je namijenjen?

 

Knjižničarka i profesorica Lana:

 

Veseli nas što možemo reći da je namijenjen svim našim učenicima, učiteljima, dragim bivšim učiteljima, djelatnicima (domarima, kuharicama, spremačicama), roditeljima te prijateljima i suradnicima naše škole.

 

Mjuzikl je posebno iskustvo. Plod je prekrasne suradnje, timskog rada i sinergije.

 

Već od ranije znamo da rad s ljubavlju i entuzijazmom uvijek donese nešto lijepo.

 

Treba se samo prepustiti....

 

Možete li nam reći o čemu je riječ u mjuziklu?

 

Reći ću samo da je to jedna lijepa ljubavna priča. Morate ju sami doživjeti kroz melodiju i ples...

 

Svatko otkriva sam za sebe svoju ljubavnu čaroliju.

 

Dođite pogledati naš školski mjuzikl Vukomerečka čarolija i otkriti svoju!

 

                                                                                                                                                                                          L.Petrinšak, M.Perić, 7.b